نگهداری از کمک فنر چه نکاتی دارد؟

نگهداری از کمک فنر چه نکاتی دارد؟

اگر چه یک قطعه قابل تعمیر برای مالک نیست، اما باید کمک فنر خود را حفظ کنید. مایکل می‌گوید برای نگهداری از کمک فنر «پس از یک سواری خیس، به آن یک اسپری با مایع نافذ بدهید، مخصوصاً در اطراف میله میرایی جایی که به بدنه شوک می‌رود. این به جلوگیری از آلودگی و رطوبت از خوردگی شفت و مهر و موم کمک می‌کند.

مراقب هرگونه نشت روغن در اطراف میله میرایی باشید زیرا خشک کردن شوک خیلی سریع به آن آسیب می‌رساند. در بهترین حالت، سرویس بیشتر طول می‌کشد و گران‌تر است زیرا قطعات بیشتری نیاز به تعویض دارند. در بد‌ترین حالت، ضایعات خواهد بود و برای شما هزینه‌ای بسیار بیشتر از ۱۵۰ پوند در هر سه تا پنج سال خدمات خواهد داشت.

با توجه به اینکه یک سرویس چنگال کامل با مهر و موم جدید و روغن در K-Tech هزینه یکسانی دارد، مراقبت از کمک فنر خودرو در بهترین شرایط واقعاً باید بخشی از یک برنامه خدمات طولانی مدت در نظر گرفته شود.

برخی از شوک‌ها، مانند این یکی، دارای یک آستین پلاستیکی هستند که از میله میرایی محافظت می‌کند، اما کثیفی و آشغال و آب را نیز درون آن به دام می‌اندازد. مایکل همچنین استفاده از روکش‌های شوک را توصیه نمی‌کند، زیرا هر گونه رطوبت و کثیفی که وارد شود به دام می‌افتد و باعث تسریع در خوردگی سیستم تعلیق شما می‌شود و از تمیز نگه داشتن آن جلوگیری می‌کند.

قطعات کمک فنر موتور

چگونه بفهمم کمک فنر من نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؟

ممکن است متوجه بدتر شدن هندلینگ موتور سیکلت خود نشوید، زیرا عملکرد میرایی به تدریج در طول زمان کاهش می‌یابد. می‌توانید موتور سیکلت سواری جدیدی را برای مقایسه آن امتحان کنید، اما به ندرت به این راحتی است.

همه ما می‌دانیم که تعویض روغن موتور‌های موتور سیکلت خود در هر سال چقدر مهم است، اما در شوک (یا چنگال) روغن بسیار کمتری وجود دارد و در بسیاری از موارد باید بسیار سخت‌تر کار کرد. این واقعیت را اضافه کنید که گاز تحت فشار داخل به تدریج راه خود را به روغن شوک غیر امولسیونی باز می‌کند، و روشن می‌شود که چرا یک سرویس ارزشمند است.

علاوه بر خوردگی، فنر‌ها به مرور زمان فرسوده نمی‌شوند مگر اینکه فنر‌های اشتباهی باشند و به سیم پیچ متصل شوند، یعنی زمانی که سیم پیچ‌ها به یکدیگر فشار می‌آورند. دلیل تغییر فنر متناسب با وزن شما خواهد بود (در K-Tech، فنر جدید ۸۵ پوند قیمت دارد).

کمک فنر اورجینال

آیا سیستم تعلیق الکترونیکی قابل سرویس است؟

تنها تفاوت واقعی بین سیستم تعلیق استاندارد و الکترونیکی، موتور‌هایی است که تنظیم کننده‌ها و برخی سنسور‌ها را می‌چرخانند. هنوز یک واحد پر از روغن با سوپاپ‌ها و شیلنگ‌ها است.

هنگام بازسازی سیستم تعلیق مسابقه، کیت الکترونیکی معمولاً توسط K-Tech حذف می‌شود، اما سیستم تعلیق الکترونیکی یک راننده جاده معمولاً مانند سایر سیستم‌های تعلیق هزینه دارد – حدود ۱۴۵ پوند برای شوک و ۱۵۵ پوند برای شاخک. و نگهداری به همان اندازه حیاتی است.

از دو شوک الکترونیکی FJR1300 که مایکل بازسازی کرد، هر دوی آن‌ها به دلیل خشک شدن پس از نشت روغن، نیاز به کروم شدن مجدد میله‌های دمپر داشتند.

K-Tech خدمات سواری به مشتریان خود که موتور سیکلت دارند ارائه نمی‌دهد.
باید شوک یا چنگال خود را شل کنید. قبل از اینکه به به تعمیر گاه بروید کمک فنر خود را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید. اولین قدم برداشتن فنر است. در حالی که این یکی ظاهر بدی دارد، اما هنوز خوب کار می‌کند.

اگر می‌خواهید فنر را دوباره رنگ کنید، باید خودتان این کار را انجام دهید. فنر واقعا فرسوده نمی‌شود (به غیر از پوسیدگی) و اگر روی بازسازی کلاسیک یا سفارشی کار می‌کنید، ممکن است بخواهید فنر اصلی را بازسازی کنید.

پس از آزاد کردن فشار در مخزن گاز یک شوک (اگر چیزی باقی مانده باشد)، مایکل وضعیت میله دمپر را بررسی می‌کند.
علاوه بر دانستن اینکه آیا سرویس در زمانی که برای کرومینگ فرستاده می‌شود به تأخیر می‌افتد، نشانگر خوبی از وضعیت بقیه واحد است

این یکی خوب است، به این معنی که خشک نشده است و احتمالاً یک بازسازی نسبتاً استاندارد خواهد بود. سپس مجموعه دمپر از پایه شوک باز می‌شود و سپس خارج می‌شود.

کمک فنر موتور

بررسی باز سازی شوک موتور سیکلت K-Tech

سیستم تعلیق K-Tech معمولاً در حدود یک هفته دو شاخه‌ها و شوک‌ها را انجام می‌دهد، اگرچه در فصل اوج اوایل سال که تیم‌های مسابقه در حال آماده شدن هستند، ممکن است تا دو هفته طول بکشد. کار را می‌توان به صورت آنلاین رزرو کرد.

آیا ارزش باز سازی شوک موتور سیکلت را دارد؟

قبل از وارد کردن شوک به K-Tech، من واقعاً روی احساس موتور سیکلت در جاده‌های مختلف تمرکز کردم و احساس کردم خوب بود؛ برای یک موتور سیکلت 20 ساله عملکرد خوبی داشت و همانطور که از یک موتور سیکلت اسپرت انتظار دارید کمی متلاطم احساس می‌شود.

با نصب شوک بازسازی شده، تفاوت باور نکردنی بود. دست‌انداز‌ها در جاده‌های A غیر قابل تشخیص صاف شد و اعتماد به نفس من در جاده‌های عقب به طرز محسوسی بالا‌تر بود.

همان طور که برای اولین بار آن را امتحان کردم، زمستان است، بنابراین فرصتی وجود ندارد که واقعاً موتور سیکلت را فشار دهم، اما آن را به استیو لمب از BikeSocial قرض دادم وقتی از موتور سیکلت پیاده شد، نتوانست از هیاهوی آن دست بکشد.
این فوق العاده است، بسیار صاف و سفت به نظر می‌رسد. درست مثل یک دوچرخه کاملا نو.

شوک بازسازی شده آخرین مرحله برای سرویس دهی به همه چیز در موتور سیکلت بوده است و با قیمت 150 پوند ارزش پول را دارد. هنگام خرید موتور سیکلت‌های دست دوم در آینده، همیشه سعی می‌کنم چیزی با ضربه گیر قابل بازسازی دریافت کنم و همیشه جلو و عقب آن را سرویس می‌کنم. سیستم تعلیق برای یک موتور سیکلت با عملکرد خوب حیاتی است. من دیگر هرگز آن را نا دیده نخواهم گرفت.

دوره آمـوزش صفـر تـا صـد تـعمــیـر کمــک فنر

  • خرید و مشاهده آنلاین دوره
  • خرید بصورت پستی و ارسال در کمترین زمان
  • آموزش حضوری در یک روز کاری
  • آموزش قدم به قدم بصورت ویدئویی
  • دارای پشتیبانی رایگان
مشاوره رایگان ۰۹۱۳۱۸۶۶۴۶۷
خرید دوره

در این دوره خواهید آموخت :

  • نحوه صحیح برش کمک
  • اصطلاحا شکافتن کمک فنر و اوراق کردن و بستن
  • آموزش نحوه بستن آن به دستگاه تراش جهت رزوه زدن
  • آموزش برش و کوتاهی کمک جهت ارتفاع زدن و کپ کردن
  • آموزش تشخیص و عیب یابی کمک فنر
  • آموزش روغن بکار رفته در انواع کمک فنر
  • پاسخ به سوالات و ابهامات هنرجو در خصوص تعمیرات
  • نحوه قیمت گذاری و اجرت انجام کار