علائم خرابی استرات دمنده چیست؟

علائم خرابی استرات دمنده چیست؟

سیستم تعلیق ماشین برای صاف نگه داشتن سواری، محافظت از وسیله نقلیه و تحت کنترل داشتن فرمان شما کار می‌کند. استرات جزء اجزای اساسی سیستم تعلیق است که نقش مهمی در سیستم ایفا می‌کند و بسیاری از کارها را همزمان انجام می‌دهد.
بنابراین، یک پایه دمیده می‌تواند رانندگی را نه تنها ناخوشایند، بلکه ناامن نیز ایجاد کند.
مهم است که با علائم خرابی یا بد استرات، که معمولاً باید به صورت جفت جایگزین شوند، بشناسید، زیرا اگر فکر می‌کنید که پایه‌های شما خراب می‌شوند، احتمالاً چنین هستند.

علائم خرابی استرات

علائم خرابی استرات دمنده عبارت است از:

  1. دست انداز در صندوق عقب
  2. سایش نامنظم لاستیک
  3. ارتفاع سواری ناهموار
  4. صداها و کنترل ضعیف

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

کمک فنر نشت کرده

1. دست انداز در صندوق عقب

نشانه کلاسیک یک پایه بد، جهش اغراق‌آمیز شاسی شما است.
پایه‌ها هم از کمک فنرها و هم از فنرها تشکیل شده‌اند، بنابراین نیروی آن‌ها در هر دو جهت کار می‌کند، ارتفاع سواری وسیله نقلیه را از سطح زمین حفظ می‌کند و هنگام رانندگی از روی دست اندازها، چرخ‌ها را برای تماس با جاده فشار می‌دهد.

اگر این نیروی تثبیت کننده در مورد استرات دمیده ضعیف شود، تکان ناشی از زمین ناهموار به آرامی کنترل نمی‌شود و شما آن را در سواری خود احساس خواهید کرد.
می‌توانید با فشار دادن فیزیکی به گوشه‌ها و مشاهده اینکه آیا دو یا چند ریباند کامل وجود دارد، این مشکل را در زمانی که ماشینتان پارک شده است بررسی کنید.
اگر تکان‌های بیش از حد را مشاهده کردید، احتمالاً پایه‌ها باید تعویض شوند.

2. سایش نامنظم لاستیک

هنگامی که موارد فوق اتفاق می‌افتد، لاستیک‌های شما ممکن است برای لحظه‌ای تماس خود را با جاده با سرعت‌های بالا از دست بدهند و باعث سایش نامنظم لاستیک شوند.
وزن و سرعت خودرو باعث می‌شود که تکه‌های کوچکی از لاستیک از لاستیک خارج شود و منجر به سایش شود.
این همچنین می‌تواند ناشی از سایر مشکلات تعلیق و تراز باشد، اما بد استرات‌ها یک علت رایج است.

3. ارتفاع سواری ناهموار

از آنجایی که پایه‌ها مسئول حفظ ارتفاع یکنواخت سواری هستند، وقتی به نحوه نشستن وسیله نقلیه خود نگاه می‌کنید، ممکن است رکاب‌های بد بلافاصله آشکار شوند. آیا به نظر می‌رسد که یک سر یا گوشه آن آویزان است؟
این ممکن است به دلیل بد بودن یا یک جفت بند بند باشد.
به همین ترتیب، در حین رانندگی، به اتفاقاتی که هنگام ترمز گرفتن، شتاب گیری، چرخش و عبور از دست اندازها می‌افتد توجه کنید.

آیا متوجه می‌شوید جلوی ماشین در حال انجام شیرجه بینی است؟ دلیل این امر می‌تواند به این دلیل باشد که پایه‌ها مانع از معامله نمی‌شوند و آنطور که باید از شاسی پشتیبانی نمی‌کنند.

صداها و کنترل ضعیف

4. صداها و کنترل ضعیف

در بسیاری از مشکلات خودرو، یک صدا اغلب به شما هشدار می‌دهد که چیزی اشتباه است.
میله‌های بد ممکن است به شاسی اجازه دهد وقتی از روی دست اندازها رد می‌شوید، پایین بیایید، که می‌تواند باعث ایجاد صدای تق تق.

همچنین ممکن است متوجه صداهای خش‌خیز شوید و چرخیدن یا ترمز کردن برایتان مشکل باشد، نشانه‌ای واضح از فرسوده بودن یاتاقان و وضعیت ناامن است.

تشخیص دمیده بند

برای بررسی علائم ساییدگی پایه‌های خود، به دنبال نشتی باشید. پایه‌ها با روغن هیدرولیک پر می‌شوند و مهر و موم‌های داخلی به مرور زمان خراب می‌شوند، که می‌تواند منجر به چکه‌کردن زیر خودرو یا پوشش سبک روغن در اطراف شوک شود.

به دنبال فنرها و فنرهای خمیده یا شکسته نیز باشید.
به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید پایه‌های خود را جدا کرده و جایگزین کنید، باید مراحل ایمن را دنبال کنید زیرا این کار به ابزار و تخصص حرفه‌ای نیاز دارد.

در غیر این صورت، قبل از اینکه وسیله نقلیه خود را به یک مکانیک مورد اعتماد ببرید، همیشه اولین قدم عالی است که باید آن را تشخیص دهید.

علائم میله‌های دمنده شده چیست؟

اسکلت‌ها برای صاف نگه داشتن لاستیک خودرو روی زمین در شرایط مختلف جاده کار می‌کنند.
فنرهای دمنده توانایی حفظ فشار رو به پایین روی لاستیک‌ها را از دست می‌دهند. پس از برخورد به یک سوراخ یا دست‌انداز کوچک در جاده، تایر به سمت بالا برگشت می‌کند.

هنگامی که استرات منفجر می‌شود، تایر بلافاصله به زمین باز نمی‌گردد.
این می‌تواند باعث شود که آج لاستیک از سطح جاده عبور کند یا خراشیده شود و در نتیجه فرورفتگی‌های فنجانی کوچکی در آج تایر ایجاد شود.

نشت مایع یکی دیگر از علائم است. این عکس بند جلوی دمنده یک جیپ چروکی مدل ۲۰۱۴ را نشان می‌دهد که به دلیل نشت روغن در خیابان توسط مالک آورده شده است.
نشت نشان می‌دهد که سیلندر استرات روغن هیدرولیک خود را از دست داده است.

هر زمان که خودرو در آسانسور برای تعویض روغن یا هر سرویس دیگری قرار می‌گیرد، سایش تایر و قطعات تعلیق را بررسی می‌کنیم. به این ترتیب اگر الگوی سایش تایر قابل مشاهده باشد، می‌توان آن را بلافاصله اصلاح کرد.

ما با هر ماشینی که روی آن کار می‌کنیم با همان دقت رفتار می‌کنیم که انگار وسیله نقلیه خودمان است. هدف ما این است که شما را ایمن و در جاده نگه داریم.
شوک‌ها و پایه‌ها برای یک سواری روان بسیار مهم هستند، اما مانند تمام قسمت‌های وسیله نقلیه شما، سیستم تعلیق به مرور زمان فرسوده می‌شود.

میله دمنده

شوک‌ها و پایه‌ها

کمک فنرها دستگاه‌های مکانیکی یا هیدرولیکی هستند که هنگام رانندگی در جاده‌های ناهموار، ماشین شما را از جهش جلوگیری می‌کند.

از سوی دیگر، استرات‌ها بخشی ساختاری از سیستم تعلیق هستند که فنر مارپیچ را (که ارتفاع وسیله نقلیه را حفظ می‌کند) نصب می‌کنند.
کمک فنرها معمولاً هندلینگ بهتری به شما می‌دهند، در حالی که پایه‌ها هزینه اولیه کمتری برای خودرو به شما می‌دهند.

اگر مایع از شوک‌ها یا پایه‌های شما نشت می‌کند، مشکل بزرگی روی دستان خود دارید.
هر شوک و پایه دارای یک پیستون با مایع هیدرولیک است. هنگامی که بر روی یک دست‌انداز یا قسمت ناهموار جاده رانندگی می‌کنید، ضربه‌ها یا پایه‌ها پیستون را فشرده می‌کنند.

سپس پیستون به سیال هیدرولیک فشار می‌آورد و مایع نیرو را جذب می‌کند، که به سواری شما کمک می‌کند حتی اگر ماشین شما به دست‌اندازی برخورد کند، نسبتاً نرم باشد.

اگر بخشی از این سیستم آسیب ببیند یا فرسوده شود، آن مایعی که می‌تواند از شوک یا استرات نشت کند.
نشتی کمی کاملا طبیعی است، اما اگر پایه خیس و روغنی به نظر برسد، جای نگرانی است.

کمک فنر دمنده

این مهم است که نحوه عملکرد وسیله نقلیه خود را درک کنید تا بتوانید به راحتی هر گونه تغییر در هندلینگ را تشخیص دهید، تغییراتی که می‌تواند نشان دهنده یک مشکل باشد.

انجام یک «تست رانندگی» سریع هر دو ماه یکبار به شما این امکان را می‌دهد که در طیف وسیعی از شرایط رانندگی مشکلاتی را احساس کنید.

حتماً شامل پیچیدن به چپ و راست، ضربه زدن به چند دست‌انداز متوسط، و کروز روی زمین صاف و هموار، هم در هنگام ترمزگیری و هم در شتاب گیری باشید.

همه اینها فاکتورهای مهمی هستند که به شما کمک می‌کنند تا هر گونه صدا یا مسائل مربوط به عملکرد مربوط به ضربه‌ها، پایه‌ها و مجموعه‌های بازوی کنترل را احساس کنید.

شما همچنین می‌توانید یک بازرسی بصری انجام دهید، اگر این کار را راحت انجام می‌دهید، یا یک مکانیک آن‌ها را برای شما بازرسی کند.

اگر متوجه هر گونه تغییر در هندلینگ، راحتی یا ظاهر شدید، باید در اسرع وقت به مکانیک خود مراجعه کنید.

به طور کلی، قبل از اینکه ماشین شما رانده شود، یک قسمت تعلیق آسیب دیده باید تعمیر یا تعویض شود.
مکانیک‌های متخصص ما در مجموعه و فروشگاه جهان کمک از جدیدترین تجهیزات عیب‌یابی و قطعات خودرو با کیفیت بالا استفاده می‌کنند تا ترمزهای شما را به حالت اولیه برگردانند.

دوره آمـوزش صفـر تـا صـد تـعمــیـر کمــک فنر

  • خرید و مشاهده آنلاین دوره
  • خرید بصورت پستی و ارسال در کمترین زمان
  • آموزش حضوری در یک روز کاری
  • آموزش قدم به قدم بصورت ویدئویی
  • دارای پشتیبانی رایگان
مشاوره رایگان ۰۹۱۳۱۸۶۶۴۶۷
خرید دوره

در این دوره خواهید آموخت :

  • نحوه صحیح برش کمک
  • اصطلاحا شکافتن کمک فنر و اوراق کردن و بستن
  • آموزش نحوه بستن آن به دستگاه تراش جهت رزوه زدن
  • آموزش برش و کوتاهی کمک جهت ارتفاع زدن و کپ کردن
  • آموزش تشخیص و عیب یابی کمک فنر
  • آموزش روغن بکار رفته در انواع کمک فنر
  • پاسخ به سوالات و ابهامات هنرجو در خصوص تعمیرات
  • نحوه قیمت گذاری و اجرت انجام کار