معرفی انواع ضربه گیر

معرفی انواع ضربه گیر

در این مقاله به توضیح انواع ضربه گیر می‌پردازیم.

کویل اور

با کمک فنر کویل اور، فنر کویل در طراحی کمک فنر ادغام شده است. آدام گیلیک گفت: «کویل اوورها برای مشتریانی هستند که خواهان عملکرد نهایی و توانایی تنظیم، با میرایی فشرده‌سازی و برگشتی، و همچنین ارتفاع سواری قابل تنظیم هستند.»

انواع کمک فنر

شوک‌های شارژ گاز

به جای استفاده از آستین فوم مانند ضربه گیر سلول فوم، شوک شارژ شده با گاز از شارژ کم فشار گاز نیتروژن استفاده می‌کند. شوک‌های گازسوز در خودروهای مدرن بسیار محبوب هستند.
شوک‌های کوچک بدنه، ضربه گیر دو لوله‌ای و دارای شارژ گاز برای استفاده روزمره ارزش زیادی دارند. کریستین ریستل گفت، به همین دلیل است که آن‌ها از سازنده اصلی خودرو محبوب هستند.

مخزن از راه دور

شوک‌های مخزن از راه دور می‌توانند مزایای مشابه‌ی نسبت به شوک سلول فوم با بدنه بزرگ داشته باشند، زیرا هدف افزایش حجم روغن است. اما این تنها در برنامه‌های سفر طولانی که سیال را به داخل و خارج از مخزن می‌رسانند، مانند وسایل نقلیه مسابقه اختصاصی، کار می‌کند.
خودروهای مدرن با چرخش کم به ندرت از شوک مخزن از راه دور سود می‌برند، زیرا به سادگی جابجایی سیال کافی برای انتقال گرما به داخل قوطی وجود ندارد.

سلول فوم

شوک سلولی فوم در ساخت و ساز شبیه شوک با شارژ گاز است، تفاوت آن در استفاده از آستین فوم در جاذب به جای شارژ گاز است. به عنوان مثال، کمک فنرهای فوم سلولی، به دلیل اشغال فضای کمتر آستین، ظرفیت نگهداری روغن بیشتری را دارند و به آن امکان می‌دهد گرمای بیشتری را دفع کند.

برای طیف وسیعی از شوک‌های فوم سل، قطعه فوم سل بین لوله‌های داخلی و خارجی قرار دارد و با میکرو حباب‌های گاز نیتروژن تزریق می‌شود.
به این ترتیب، گاز و روغن نمی‌توانند با هم مخلوط شوند، یعنی از ایجاد حباب در روغن (هوادهی) جلوگیری می‌کنید.
همچنین شوک‌های فوم سلولی را ارائه می‌دهد که برای از بین بردن محو شدن ضربه طراحی شده‌اند، زیرا روغن موجود در شوک با بدنه داخلی و خارجی تماس کامل دارد.

تویوتا هایلوکس

تعلیق

سیستم تعلیق استاندارد در بسیاری از ماشین‌های جدید بسیار ناکافی است، به خصوص زمانی که برای یک سفر بزرگ بارگیری می‌شود، بنابراین خوشبختانه گزینه‌های تعلیق زیادی وجود دارد که فاصله اضافی از زمین و ظرفیت حمل بار بهتر را فراهم می‌کند.
این ویژگی‌ها نه تنها توانایی خودرو در خارج از جاده را بهبود می‌بخشد، بلکه کیفیت سواری و ایمنی آن را نیز بهبود می‌بخشد.

افزایش ارتفاع

یک وسیله نقلیه را می‌توان در اکثر ایالت‌های استرالیا تا ۷۵ میلی متر افزایش داد، بدون اینکه نیازی به درخواست گواهینامه مهندس باشد. تا ۲۵ میلی متر از این افزایش ارتفاع را می‌توان با نصب تایرهایی با قطر بزرگتر و ۵۰ میلی متر دیگر با نصب سیستم تعلیق برجسته به دست آورد.
مزیت آشکار سیستم تعلیق بالا این است که فاصله بیشتری از سطح زمین برای رانندگی در خارج از جاده فراهم می‌کند و همچنین زوایای نزدیک شدن، رمپ و خروج خودرو را بهبود می‌بخشد.

با این حال، مسلماً اهمیت بیشتری یک سیستم تعلیق است که حرکت چرخ بیشتری را نیز فراهم می‌کند.
در مورد برخی از وسایل نقلیه با سیستم تعلیق مستقل، دستیابی به این امر می‌تواند دشوار باشد زیرا محدودیت‌هایی در هندسه سیستم تعلیق وجود دارد. اما با وسایل نقلیه محور زنده، اکثر متخصصان سیستم تعلیق قادر خواهند بود فنرها و دمپرهای طولانی‌تری را تهیه کنند.

افزایش ارتفاع

بکسل

برای کسانی که تریلرها و کاروان‌های سنگین را یدک می‌کشند شرایط تعلیق خاصی وجود دارد. اگر زمانی که یک تریلر متعادل به خودرو متصل می‌شود، سیستم تعلیق عقب فرو می‌رود، باید فنرهای عقب سنگین‌تری تعبیه شود، یا فنرهای فعلی خودرو باید با کیسه‌های هوا یا فنرهای کمکی هوا همراه شوند.

کیسه‌های هوا را می‌توان در صورت وجود بار سنگین در داخل وسیله نقلیه یا هنگام حمل تریلر باد کرد و سپس در صورت وجود بار سبک یا بدون تریلر، آن را به فشار کمتری تخلیه کرد و تأثیر آن را بر کیفیت سواری بدون بار به حداقل رساند.

کاروان های سنگین

مسئله وزنی

انتخاب سیستم تعلیق مناسب برای مطابقت با باری که وسیله نقلیه شما حمل می‌کند بسیار مهم است. به همین دلیل است که اکثر تولید کنندگان و تامین کنندگان سیستم تعلیق کیت‌های مختلفی را برای مناسب با بارهای مختلف ارائه می‌دهند، چه در قالب لوازم جانبی خودرو یا محموله باشد. برای مثال، اگر وسیله نقلیه شما مجهز به بلبر، وینچ و چراغ‌های رانندگی باشد، به فنرهای جلوی سنگین‌تری نسبت به وسیله نقلیه‌ای که لوازم جانبی آن تعبیه نشده است، نیاز دارد.
یا اگر یک یوتی با سایبان، کشو‌ها، مخزن سوخت دور برد و مخزن آب نصب شده دارید، به فنرهای سنگین‌تری در عقب نیاز خواهید داشت تا کسی که دارای یک ute استاندارد است که گهگاه تخته‌ای را برای موج سواری در اوایل صبح در سینی می‌اندازد.
بهترین راه برای تعیین باری که وسیله نقلیه شما در هنگام تور حمل می‌کند، این است که همه لوازم جانبی را در آن قرار دهید و آن را همانطور که برای سفر دور می‌کنید بارگیری کنید، سپس روی باسکول قرار دهید. با داشتن این اطلاعات، متخصص سیستم تعلیق شما می‌تواند به شما کمک کند بسته فنر و دمپر مناسب را متناسب با وزن وسیله نقلیه و شرایطی که احتمالاً در سفر با آن مواجه خواهید شد، انتخاب کنید.

کیت کامل

اکثر تولیدکنندگان و تامین کنندگان سیستم تعلیق پس از فروش قادر خواهند بود یک سیستم تعلیق یکپارچه را در خودروی شما نصب کنند که شامل فنرها، کمک فنر‌ها، بوش‌ها و سایر قطعات است که همگی برای کار هماهنگ طراحی شده‌اند.
علاوه بر نرخ فنرهای مختلف برای تناسب با بارهای مختلف، تعدادی دمپر (کمک فنر) مانند شوک‌های تک لوله ای، شوک‌های دو لوله‌ای، شوک‌های فوم سلولی، شوک‌های بای پس و شوک‌های با مخازن راه دور در دسترس هستند.
انتخاب دمپرهای مناسب برای وسیله نقلیه شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد، اما همیشه با یک برند معتبر و دارای نمایندگی در سراسر کشور در صورت خرابی دور از خانه همراه باشید.

دوره آمـوزش صفـر تـا صـد تـعمــیـر کمــک فنر

  • خرید و مشاهده آنلاین دوره
  • خرید بصورت پستی و ارسال در کمترین زمان
  • آموزش حضوری در یک روز کاری
  • آموزش قدم به قدم بصورت ویدئویی
  • دارای پشتیبانی رایگان
مشاوره رایگان ۰۹۱۳۱۸۶۶۴۶۷
خرید دوره

در این دوره خواهید آموخت :

  • نحوه صحیح برش کمک
  • اصطلاحا شکافتن کمک فنر و اوراق کردن و بستن
  • آموزش نحوه بستن آن به دستگاه تراش جهت رزوه زدن
  • آموزش برش و کوتاهی کمک جهت ارتفاع زدن و کپ کردن
  • آموزش تشخیص و عیب یابی کمک فنر
  • آموزش روغن بکار رفته در انواع کمک فنر
  • پاسخ به سوالات و ابهامات هنرجو در خصوص تعمیرات
  • نحوه قیمت گذاری و اجرت انجام کار